Logo Platform
logo amplifiers simplified

Edited text files in ES2_Locales don't show up ingame

Reply
Copied to clipboard!
7 years ago
Aug 29, 2018, 9:12:43 AM

Even I did mod this tooltip in german language, it is displayed "the english" way. Like text says: "a mystery to the galaxy".

English command line:

<LocalizationPair Name="%FailureJuggernautsNotDiscoveredDescription">These technologies are a mystery for the galaxy... Complete the "Words in Private" quest to unlock them.</LocalizationPair>

Changed to german command line:

<LocalizationPair Name="%FailureJuggernautsNotDiscoveredDescription">Die Leviathantechnologie ist nach wie vor ein Mysterium für die Galaxie. Beende zuerst den Quest "Unter vier Augen" um die Technologie freizuschalten.</LocalizationPair>

Edit: Same behaviour with other edited text-strings, belonging to ES2_Locales.xml file ?!

Would be happy, if anyone could find the reason for, to let me fix my mod. Any ideas? Do you need additional information?

0Send private message
7 years ago
Aug 29, 2018, 9:22:42 AM

Garbarit xml file:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<Datatable xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xsi:noNamespaceSchemaLocation="Documentation/Schemas/Amplitude.Unity.Runtime.RuntimeModule.xsd">
<RuntimeModule Name="SprachmodDeutsch" Type="Extension" Version="1.3.9">

<Title>Sprachmod Deutsch v1.3.9</Title>
<Description>Seid gegrüßt, Freunde der gepflegten 4x Weltraumstrategiespiele!

Um das Spielerlebnis dieser rundenbasierten Perle in der deutschen Fassung abzurunden, habe ich [u]die grundsätzlich exzellente deutsche Übersetzung[/u] auf der Grundlage von Hinweisen aus der Community und eigenen Feststellungen etwas überarbeitet.
Der Schwerpunkt bei dieser Mod liegt auf der Korrektur von inhaltlichen Fehlern (fehlerhafte Beschreibungen, wortwörtliche Übersetzungen die ein Stirn runzeln hervorrufen, usw.). Ich habe mir erlaubt, zum Teil Anmerkungen zu den Forschungen einfließen zu lassen, da manche Mechaniken nicht ausreichend erklärt sind. Das sollte insbesondere Neueinsteigern den Start etwas erleichtern.
Jedwede Meldung von Fehlern, sowie Änderungswünschen (beispielsweise aus Gründen der Immersion), werde ich wohlwollend prüfen und bei einer zeitnahen Aktualisierung in der Mod verewigen.

Sollte es ein Spielupdate geben, werde ich mich schnellstmöglich darum kümmmern, die Mod anzupassen, um sie kompatibel zu machen. In der Zwischenzeit empfehle ich die Mod nicht zu benutzen (das bedeutet nicht zwangsläufig, dass es nicht funktionieren würde).

Ihr als Community seid hiermit aufgerufen, an der Verbesserung der deutschen Version mitzuwirken. Verbesserungsvorschläge (ein Screenshot oder das Zitieren der beanstandeten Textpassage helfen enorm) sind entweder im offiziellen Forum: https://www.games2gether.com/endless-space-2/forums/114-bug-reports/threads/20714-typos-localization?page=11
oder auch hier in den Kommentaren jederzeit willkommen.

Hinweis:

[b]Die Verwendung des Mods verhindert nicht das Absolvieren der Errungenschaften ("achievements").[/b]

In diesem Sinne, möge die Macht mit euch sein!

Euer Groo</Description>
<Author>Groo</Author>
<Tags>Deutsch, deutsch, Deutsche, deutsche, Sprache, sprache, übersetzung</Tags>
<PreviewImageFile>ModIcon.jpg</PreviewImageFile>

<Plugins>
            <LocalizationPlugin DefaultLanguage="german">
                <Directory>Localization</Directory>
            </LocalizationPlugin>
        </Plugins>

</RuntimeModule>
</Datatable>

0Send private message
7 years ago
Aug 29, 2018, 9:23:40 AM

In the Mod's main file is the Localization Plugin's default Language English?

E.g.

<LocalizationPlugin DefaultLanguage="english">
       <Directory>Localization</Directory>
</LocalizationPlugin>

If so try replacing "english" with "german" (and then restart the game) and see if it works.

You posted the file while I wrote this, I guess this is not the problem. But not should what is

Updated 7 years ago.
0Send private message
0Send private message
7 years ago
Aug 29, 2018, 9:34:54 AM

Well I think I know the issue, Opening the file in firefox gives the error:

XML Parsing Error: not well-formed
Location: https://medias.games2gether.com/forums/groo/ES2_Localization_DLC2_Locales.xml

Line Number 1660, Column 18:  <Localization  <LocalizationPair Name="%EmpireImprovementDiplomacyBonus5UnfallenTitle">Venen des Herzens</LocalizationPair>
                                                   -----------------^

Remove the extra "<Localization  " at the start

0Send private message
7 years ago
Aug 29, 2018, 9:39:56 AM

CyRob, you are the best! Obviously I did mess up! Will report in seconds if it works now. Sure this is the reason for. Was editing for 5 to 6 hours, yesterday. So my fault. Thank you so much.

0Send private message
0Send private message0Send private message
7 years ago
Aug 29, 2018, 9:54:44 AM

Thanks to your hint to open with Mozilla I found out same seconds ago. I'll recheck.

0Send private message
7 years ago
Aug 29, 2018, 10:00:55 AM

Finally:

I would never have found the solution on my own. Next time I remember the hint about opening file by Mozilla Firefox. Thank you again. It works.

0Send private message
0Send private message
?

Click here to login

Reply
Comment

Characters : 0
No results
0Send private message