Logo Platform
logo amplifiers simplified

I need your help for my thesis at Amplitude Studios ! (Version française et English version)

Reply
Copied to clipboard!
7 days ago
Oct 9, 2024, 9:26:54 AM

 Français (English version below )

 

🎮 Votre avis compte ! Aidez-moi à améliorer les jeux 4X ! 🌍

 

Bonjour la communauté Amplitude Studios ! 

 

Je m'appelle Audrey et je travaille dans le département de User Research d'Amplitude Studios. J'effectue une thèse sur l'onboarding* dans les jeux 4X*. 

 

Dans le cadre de celle-ci, j'ai créé un questionnaire pour mieux comprendre vos attentes et vos expériences en matière d'onboarding dans les jeux 4X.

Vous êtes fan de jeux 4X ? Vous avez une opinion sur l'expérience d'onboarding dans les jeux 4X d'Amplitude Studios et plus largement dans les jeux 4X en général ? J'ai besoin de vous ! 

 

Remplissez ce questionnaire qui peut vous prendre jusqu'à 30min 

👉 https://forms.office.com/e/vmQrLTfZAA


Votre participation m'aidera à formuler des recommandations pour l'onboarding dans les jeux 4X et ainsi améliorer votre expérience ! Que vous soyez un joueur occasionnel ou un vétéran des jeux 4X, toutes les réponses sont précieuses !

Merci pour votre soutien et votre temps ! 🙏

 

*un jeu 4X est un type de jeu de stratégie, au tour par tour ou en temps réel, dans lequel les joueurs contrôlent un empire et doivent eXplorer, s'eXpandre, eXploiter et eXterminer. Ces jeux impliquent généralement la gestion de ressources, la conquête de territoires, le développement technologique et la domination militaire ou économique.

 

*L'onboarding dans les jeux vidéo fait référence au processus d'introduction et de familiarisation des nouveaux joueurs avec les mécaniques, les règles et l'univers du jeu.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

English Version 

 

🎮 Your opinion counts ! Help us improve 4X games ! 🌍

 

My name is Audrey and I work in the User Research department at Amplitude Studios. I'm doing a thesis on onboarding* in 4X* games.

 

As part of this, I've created a questionnaire to better understand your expectations and experiences of onboarding in 4X games.

 

Are you a fan of 4X games ? Do you have an opinion on the onboarding experience in Amplitude Studios' 4X games and more broadly in 4X games in general ? I need your help !

 

Fill in this questionnaire, which can take up to 30 minutes to complete.


👉 https://forms.office.com/e/vmQrLTfZAA


Your participation will help me formulate recommendations for onboarding in 4X games and thus improve your experience ! Whether you're a casual gamer or a veteran of 4X games, all answers are valuable !


Thank you for your support and your time! 🙏

*a 4X game is a type of strategy game, turn-based or real-time, in which players control an empire and must eXplore, eXpand, eXploit and eXterminate. These games generally involve resource management, territory conquest, technological development and military or economic domination.

*Onboarding in video games refers to the process of introducing and familiarizing new players with the game's mechanics, rules and universe.


0Send private message
0Send private message
5 days ago
Oct 10, 2024, 9:21:47 PM

Yeah, there are perhaps a few too many questions with forced answers. But I did my part :D

0Send private message
15 hours ago
Oct 15, 2024, 9:32:08 AM

Done!!I'm curious, will we know the results

0Send private message
?

Click here to login

Reply
Comment