Logo Platform
logo amplifiers simplified

Svenska Tråd [SE]

Reply
Copied to clipboard!
0Send private message
13 years ago
May 12, 2012, 10:27:30 PM
Man kan kolla vad de gillar och inte gillar genom att hoovra med musen över Attitude-rutan i diplomacy-dialogpanelen.

Om man expanderar utan att bygga flotta så hatar de oftast en för att man är svag, och vill inte gå med på fred + öppna gränser.

I bilden så hatar de mig för att jag är svag+expansion. Jag kunde inte hjälpa att jag hade ett smutt område med system som var avskärmat med en endast två anslutningspunkter precis brevid varann.
0Send private message
13 years ago
May 12, 2012, 11:12:52 PM
Inquisitioner wrote:
Tråkigt att det inte finns multiplayer än. Du, jag och krythorian skulle kunnat lira tsm under helgen annars!

haha =D ja det får vi ta när det väl har kommit, är helt klart facinerad av hela skapande processen av detta spel. Mest därför jag köpte det, samt att jag är en riktig sucker för sci-fi
0Send private message
12 years ago
May 15, 2012, 1:11:34 PM
Alderbranch wrote:
Jag har aldrig brukat ha problem med dem. När är det ni börjar få problem?

När man har en planet nära deras & koloniserar ganska mycket. Då får de verkligen damp på en, så att säga.
0Send private message
0Send private message
12 years ago
May 26, 2012, 6:17:13 PM
Alderbranch wrote:
Tanken är att du äger inte ett system förrän du har influence-border som når det. Fram tills dess är det bara en outpost. smiley: smile

Sen kan man inte kolonisera i någon annans border-område osv. Jag har aldrig spelat ett spel där det växt över.. jag är lite för krigisk och dödar av fienderna innan... eller så vinner jag via ngt annat mål långt innan de hinner dit.

Har märkt det med koloniseringen, undrade mest om inflytandet gjorde så att dem andra folken/raserna gick över till ens rike.

Skulle vart kul om inte annat och skapa lite interna problem för en. :P men jag är en sucker för djupa spel med mycket saker omkring, tex civil krig, utbrytning etc. men spelet hittills har hållit mig intresserad
0Send private message
0Send private message0Send private message
12 years ago
Jun 4, 2012, 6:27:18 PM
Ju fler av oss desto bättre...

Hmmm...

...

Det där låter som något som Horatio skulle kunna klämma ur sig :P

F-n är man redan skadad av det här spelet smiley: biggrin
0Send private message
0Send private message
12 years ago
Jun 11, 2012, 7:13:24 AM
Zhandor wrote:
Ju fler av oss desto bättre...

Hmmm...

...

Det där låter som något som Horatio skulle kunna klämma ur sig :P

F-n är man redan skadad av det här spelet smiley: biggrin

Antingent horatio eller ryssar XD
0Send private message
0Send private message0Send private message
12 years ago
Jul 28, 2012, 10:04:13 PM
Tjena också svensk och ny smiley: smile Kul att det var fler som lirade iaf hehe. Adda mig på xfire (Användarnamn=mrtask) eller på steam (Användarnamn=thetask) eller så finns jag på #EndlessSpace @ qnet.

mvh
0Send private message
13 years ago
May 12, 2012, 9:25:30 PM
Inquisitioner wrote:
Det är ju för de har allihop PMS och slaktar allting i sin väg utan att ens försöka prata smiley: wink

Jag har aldrig brukat ha problem med dem. När är det ni börjar få problem?
0Send private message
12 years ago
Aug 9, 2012, 9:03:23 PM
Behövs alltid mer folk till #EndlessSpace på Quakenet IRC.

Kom dit och tjöta när du har tid över!
0Send private message
12 years ago
Aug 24, 2012, 7:45:52 PM
en svensk till dock så är jag nu i usa så jag ska när jag lärt mig spelet sätta skräck i jenkarna.
0Send private message
12 years ago
Aug 24, 2012, 7:50:07 PM
Jo lite svensk e jag, men mest Göteborgare hehe. Hur många tyskar bor det i Tyskland kålle? "De e la görmany" smiley: wink
0Send private message
12 years ago
Aug 24, 2012, 8:08:53 PM
Randeng wrote:
Hej, mitt namn är Randeng, trevligt att träffa dig!

Avez-vous aussi Google Translate? smiley: wink
0Send private message
12 years ago
Aug 29, 2012, 1:22:06 PM
jeg vet at dette er litt "off-topic" men norske og svenske ( og danske) spiller vell alle på samme server?

Fordi da vurderer jeg kjøpe spillet smiley: biggrin
0Send private message
?

Click here to login

Reply
Comment