ENDLESS™ Space is a turn-based 4X strategy game, covering the space colonization age in the ENDLESS™ Universe. You control every aspect of your civilization as you strive for galactic dominion.
Då har man köpt spelet då, har dock inte spelat så mycket tog bara en snabb titt på UIn och han inte lära mig hur jag spelade innan jag behövde göra annat... Ska sätta mig ner i helgen och spela det
krythorian wrote: Då har man köpt spelet då, har dock inte spelat så mycket tog bara en snabb titt på UIn och han inte lära mig hur jag spelade innan jag behövde göra annat... Ska sätta mig ner i helgen och spela det
Gör det, säg till om du behöver hjälp eller så med något. Ett tips är att inte skippa rutorna som berättar allting, även om det är irriterande. Blir jobbigt annars.
Tjo grabbar! en till här som köpte spelet för... höööm 1 timma sen kanske, bara varit inne och pillat lite på allting, men då det är jobb kräktidigt imorgon så för jag över det riktiga testandet tills helgen!
Tubo wrote: Tjo grabbar! en till här som köpte spelet för... höööm 1 timma sen kanske, bara varit inne och pillat lite på allting, men då det är jobb kräktidigt imorgon så för jag över det riktiga testandet tills helgen!
Tråkigt att det inte finns multiplayer än. Du, jag och krythorian skulle kunnat lira tsm under helgen annars!
Här har ni en till, har tittat på forumet ett antal gånger men inte haft orken att registrera mig förrens jag såg flera svenskar här... Snabb fråga angående spelet bara, influence border gör exact vad? vet att i liknande spel så får den Fiende planeterna att gå över till ditt eget rike, är det samma grund tanke bakom detta eller har dem något annat smaskigt detalj med det som är lite mer originel?
Drakiren wrote: Här har ni en till, har tittat på forumet ett antal gånger men inte haft orken att registrera mig förrens jag såg flera svenskar här... Snabb fråga angående spelet bara, influence border gör exact vad? vet att i liknande spel så får den Fiende planeterna att gå över till ditt eget rike, är det samma grund tanke bakom detta eller har dem något annat smaskigt detalj med det som är lite mer originel?
Inte riktigt säker, så fort den kommer i närheten av planeten dampar A.I loss helt och hållet, tvingas ta planeten med styrka. Men jag tror nog att rutan börjar bli i din färg då och sedan övertid blir systemet helt ditt. Om man då antar att din influens är starkare.
Drakiren wrote: Här har ni en till, har tittat på forumet ett antal gånger men inte haft orken att registrera mig förrens jag såg flera svenskar här... Snabb fråga angående spelet bara, influence border gör exact vad? vet att i liknande spel så får den Fiende planeterna att gå över till ditt eget rike, är det samma grund tanke bakom detta eller har dem något annat smaskigt detalj med det som är lite mer originel?
Tanken är att du äger inte ett system förrän du har influence-border som når det. Fram tills dess är det bara en outpost.
Sen kan man inte kolonisera i någon annans border-område osv. Jag har aldrig spelat ett spel där det växt över.. jag är lite för krigisk och dödar av fienderna innan... eller så vinner jag via ngt annat mål långt innan de hinner dit.
WhimZoFto wrote: Tycker AI motståndarna är för aggressiva även på lättare svårighetsgrad. Men annars är väl spelet kul och har potential att bli större.
Det är ju för de har allihop PMS och slaktar allting i sin väg utan att ens försöka prata
Alderbranch
Newcomer
Alderbranch
Newcomer
500g2g ptsReport comment
Why do you report Alderbranch?
Are you sure you want to block Alderbranch ?
BlockCancelAre you sure you want to unblock Alderbranch ?
UnblockCancelInquisitioner
Officer
Inquisitioner
Officer
20 000g2g ptsReport comment
Why do you report Inquisitioner?
Are you sure you want to block Inquisitioner ?
BlockCancelAre you sure you want to unblock Inquisitioner ?
Officer
Inquisitioner
Officer
UnblockCancelTheCK
Newcomer
TheCK
Newcomer
100g2g ptsReport comment
Why do you report TheCK?
Are you sure you want to block TheCK ?
BlockCancelAre you sure you want to unblock TheCK ?
Officer
Inquisitioner
Officer
UnblockCancelkrythorian
Newcomer
krythorian
Newcomer
100g2g ptsReport comment
Why do you report krythorian?
Are you sure you want to block krythorian ?
BlockCancelAre you sure you want to unblock krythorian ?
Officer
Inquisitioner
Officer
UnblockCancelTubo
Newcomer
Tubo
Newcomer
100g2g ptsReport comment
Why do you report Tubo?
Are you sure you want to block Tubo ?
BlockCancelAre you sure you want to unblock Tubo ?
Officer
Inquisitioner
Officer
UnblockCancelRandeng
Newcomer
Randeng
Newcomer
100g2g ptsReport comment
Why do you report Randeng?
Are you sure you want to block Randeng ?
BlockCancelAre you sure you want to unblock Randeng ?
UnblockCancelDrakiren
Newcomer
Drakiren
Newcomer
6 000g2g ptsReport comment
Why do you report Drakiren?
Are you sure you want to block Drakiren ?
BlockCancelAre you sure you want to unblock Drakiren ?
Officer
Inquisitioner
Officer
UnblockCancelAlderbranch
Newcomer
Alderbranch
Newcomer
500g2g ptsReport comment
Why do you report Alderbranch?
Are you sure you want to block Alderbranch ?
BlockCancelAre you sure you want to unblock Alderbranch ?
UnblockCancelWhimZoFto
Newcomer
WhimZoFto
Newcomer
100g2g ptsReport comment
Why do you report WhimZoFto?
Are you sure you want to block WhimZoFto ?
BlockCancelAre you sure you want to unblock WhimZoFto ?
Officer
Inquisitioner
Officer
UnblockCancel